Frakcija KARTU. Kam nuotolinis gyventojų priimamasis nepasiteisino?

Vakar pasirodė dar vienas straipsnis, jog Panevėžio miesto savivaldybės priimamasis Dariaus ir Girėno gatvėje nepasiteisino. Priimamasis adresu Dariaus ir Girėno g. 6 veikė 1,5 metų, t.y. nuo 2018 m. birželio mėnesio.
Čia dirbo 2 specialistai. Buvo atliekamos socialinės paramos, gyvenamosios vietos deklaravimo, priimamojo ir informavimo funkcijos.
2019 m. priimamajame, adresu Dariaus ir Girėno g. 6, socialinės paramos klausimais buvo
nagrinėjami gyventojų prašymai ir parengiami dokumentai socialinei pašalpai, kompensacijoms ir
socialinei paramai gauti (nemokamas maitinimas, parama mokinio reikmenims įsigyti) ir kitais
klausimais. Dokumentų apyvarta – 828 vnt. Socialinių reikalų skyriuje, esančiame adresu Laisvės a. 20, vieno specialisto dokumentų apyvarta – 1375. Taigi, nuotoliniame gyventojų priimamajame specialistė aptarnauja apie 40 proc. mažiau klientų nei Laisvės a.
Gyvenamosios vietos deklaravimo specialisto Priimamajame (Laisvės a. 20) – 6415 dokumentai (beveik 14 kartų daugiau, negu Dariaus ir Girėno g.).
Matome, kad vienos paslaugos buvo paklausesnės nei kitos.
Priimamajame Dariaus ir Girėno g. darbuotojai tik iš dalies atliko socialinių išmokų specialistų funkcijas. Beje, specialistai dirbo trumpesniu darbo laiku nei Laisvės aikštėje, pasak pačių gyventojų, trūko informacijos, ne visi ir 1,5 metų laikotarpyje apie jį žinojo.
Vietoj to, kad administracija pasitartų su miesto gyventojais, kokios paslaugos aktualios, ko trūko, ar pakako informacijos, ji nuotolinį priimamąjį tiesiog uždarė.
Panevėžio miesto savivaldybės administracija šiuo metu vykdo projektą „Paslaugų ir asmenų aptarnavimo kokybės gerinimas Panevėžio miesto ir Panevėžio rajono savivaldybėse“. Administracija informuoja apie numatomą skaitmenizaciją ir informacinių sistemų atnaujinimą. Tai reikalinga, tačiau nepamirškime, kad miestas sensta. Technologijos ir internetinės paslaugos neužtikrina paslaugų kokybės vyresnio amžiaus gyventojams ar skurstančioms šeimoms. Beje, nepamirškime, kad, senstant miesto gyventojams, virtualus bendravimas neatstos bendravimo akis į akį. Priimamasis, esantis arčiau paslaugų gavėjų gyvenamosios vietos, taupo jų laiką ir sveikatą.
Ar nereikėtų atsiklausti žmonių, kas jiems svarbiau ir ko reikia? Kodėl išvados daromos žiūrint tik į skaičius?
Nepamirškite, kad savivaldybė – ne pelno siekianti organizacija.
Svarbiausia turėtų būti žmogus ir greitas bei patogus paslaugų prieinamumas.