Užsitęsusioje naujos Panevėžio autobusų stoties statybų istorijoje – netikėtas posūkis. Privati bendrovė, valdanti dabartinės stoties pašonėje esančio prekybos centro pastatą, pasisiūlė miestui dovanoti naujos stoties techninį projektą. Tokia dovana galėtų būti verta nuo 50 iki 100 tūkst. eurų. Savivaldybė tvirtina, jog ją priimdama niekuo neįsipareigoja, bet sutaupys biudžeto lėšų ir priartins autobusų stoties statybas. Visgi Tarybos opozicijai toks verslininkų dosnumas įtartinas. Tarybos posėdyje svarstant, ar priimti dovaną, opozicija balsavimą ignoravo – nors sėdėjo salėje, nė vienas jos atstovas nepaspaudė nei „už“, nei „prieš“, nei „susilaikė“ mygtuko. Vis dėlto nepaisant opozicijos priešinimosi, Tarybos daugumos balsų užteko, kad Savivaldybė pasirašytų paramos sutartis su bendrove „Baltisches Haus“. Šioji savo lėšomis parengs ir miestui dovanos naujos autobusų stoties techninį projektą bei užsiims ir statybų priežiūra. Nauja stotis Savanorių aikštėje būtų statoma pagal vieno žymiausių Lietuvos architektų, Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureato Rolando Paleko projektą. Stotis iškiltų sklype tarp įvažos į dabartinę stotį ir alyvų skverelio. Jo vietoje numatyta įrengti stoties peroną, šalia – parką. Skaičiuojama, kad stoties ir jai reikalingos infrastruktūros statyba gali kainuoti apie 1,5 mln. Eur.
Privačios bendrovės pasiūlymas veltui miestui parengti autobusų stoties techninį projektą pasirodė abejotinas ir judėjimo „Kartu“ atstovams. Jų frakcijos seniūnas Rimantas Ridikas pripažino turintis sutikti, kad visuomenei nebuvo paslaptis jau prieš keletą metų architekto R. Paleko pateikta autobusų stoties idėja, pagal kurią dabar „Baltisches Haus“ siūlosi parengti ir dovanoti techninį projektą. Naujosios Panevėžio autobusų stoties vizualizacija daugybę kartų buvo eksponuojama viešai. Tačiau, pasak R. Ridiko, tik ta viena vizija ir buvo įkyriai pristatinėjama. „Kitokie galimi sprendimai Panevėžio visuomenės svarstymui nebuvo pristatyti. Nebuvo pasitelkta ir išklausyta ekspertų urbanistų nuomonė. Architektūrinis urbanistinis konkursas rengiamas tikrai nebuvo“, – kalbėjo R. Ridikas.
Skaitykite daugiau: https://sekunde.lt/leidinys/sekunde/dovanai-paziurejo-dantis/
Rimanto Ridiko komentaras:
„Tikrai turiu sutikti su mero komentarais, kad architekto Paleko autobusų stoties projektinis pasiūlymas, tas, kurio techninį projektą dabar siūloma priimti dovnų, buvo visuomenei pristatinėjamas. Tačiau tik ta viena vizija ir buvo įkyriai pristatinėjama. Kitokie galimi sprendimai Panevėžio visuomenės svarstymui pristomi nebuvo. Nebuvo pasitelkta ir išklausyta ekspertų urbanistų nuomonė. Mano źiniomis buvo rengiamas investuotojo atrankos konursas su architektūriniu pasiūlymu. Kas iš tikrųjų konkurse buvo atrinkinėjama: ar investuotojas, ar architektūrinė vizija? Architektūrinis urbanistinis konkursas rengiamas tikrai nebuvo. Tiek investuotojas, tiek architektūrinis projektas pasirinktas vienas iš vieno pasiūlymo. Ar Panevėżiečiai neturi teisės rinktis priimant tokius miestui svarbius sprendimus?..“